mamihlapinatapai - Yàmanade keeles tähendab see - "vaatama teineteisele otsa, lootes, et teine teeb ettepaneku midagi teha, mida mõlemad pooled ihkavad, aga ei söenda teha"
James Sage (2010 roadtrip) - " trip is not about the destination, it is about the journey."
"James Holman (1786-1857), the blind traveller - I see things better with my feet."
"From Santiago AriaS - If life gives you lemons, make LEMONADE
Mark Twains words: Sorrow can take care of itself, but to get true benefit of joy, you must share it :)
Jimi Hendrix said: "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace"
Meelis Anvelt: Õnn pole rahas, vaid inimestes, kellega seda kulutada :)

Thursday, February 12, 2009

Elust ja olust Austraalias.

Ma olen olnud nüüdseks austraalias 2 nädalat ja võin teile pisut jutustada, mis mulje mulle sellest punasest maast on jäänud.

Kõigepealt inimestest - Perthi linnas on väga palju inimesi sissetulnud, nii et tänaval kõndides tekkib küsimus - kus on austraallased? Õige vastus on - nad on tööl! Enamik keda päevasel ajal kohtab on ikka turistid või backpackersid. Hästi palju on aasiast inimesi aga väga palju ka Euroopast. Näiteks hostelis on enamus inglased,sakslased, prantslased kuid oli ka paar soomlast ja rootslast. Nii et segasummasuvila :)
Austraallasi ikka kohtab ka ja nad on väga sõbralikud inimesed. Toon ühe lihtsa näite:Paar päeva tagasi tahtsin minna paari autokauplusesse, mida siin on jalaga segada muide ja selleks ma pidin bussiga sõitma veidi kaugemala. Bussijuht, kes oli austraallane, küsis kuhu ma tahan minna ja teada saades, et autot otsima, seletas ta pool teed kuhu minna, mida vaadata jne. Viskas kogu aeg kildu vahele ja pani segast ka vahepeal. Igatahes Eestis sellist asja nagu ei kohta, et bussijuht sind niimoodi aitab. Samasugust teenindus kohtab igal pool ja see on tore. Inimesed teevad tihti kõik mis nende võimuses ja seda suure rõõmu ja positiivse suhtumisega.

Siin kohtab ka algul pisut kentsakaid asju, näiteks selline lihtne asi nagu alkoholipood. See on nagupesula või töökoda, kuhu sa sõidad sisse autoga, palud ühel tüübil õllekastid autosse laduda ja siis sõidad minema. Naljakas pisut, pistad pea aknast välja, karjud õlut ja siis sõidad rahuloleva näoga minema.


Öösel on kõik siin väga vaikne ja rahulik. Tänavad on tühjad ja inimesi vähe. Olen õhtuti linnas ka paari aborigeeniga rääkinud, kuid siiani nad pole mulle suuremat muljet jätnud. Enamik ei taha tööl käia ning proovivad lihtsalt riigi rahakoti peal elada. Peale mõningat jutuajamist tundus, et nad ei ole kõige paremad kellega koos hängida. Nad ei ole minu meelest päris normaalsed. Neile meeldib näiteks karjuda vahepeal hästi kõvasti. Neil on teistest üsna suva. Nii et kui nad vahepeal ka ropendavad (ja seda üsna osavalt) karjudes, siis tundub, et me ei suhtle vist samal laiuskraadil.

Austraallased vihkavad kõik poliitikuid ja mõnitavad neid üsna mõnuga. Pollies on poliitikute hüüdnimi. Neile meeldib ka kõiki sõnu lühendada ja panna siis sinna mingi mõnus lõpp. Näiteks breakfast on brekky ja Australia on Oz jne. Vahepeal on raske aru saada mida nad räägivad,
aga eks harjub.

Päevad on siis kõik väga päikesepaistelised ja vihma pole veel kordagi tulnud. Nendel päevadel, kui tuult ei ole on tõesti väga raske. Kolm tundi väljas ja siis on võhm suht otsas ka. Lihtsalt pead
kusagile varju saama ja midagi külma jooma. Tihti on selleks muidugi õlu ja seda juuakse siin tõesti tonnide kaupa. Palju juuakse ka Austraalia veini, mis on tõesti hea ja odav. Mulle tundub, et seda saan ma ka ise lähiajal üsna palju proovida. Nimelt ma suundun Margaret Riverisse, mis asub all lõunas Austraalia nurgas. Seal on üks suuremaid viinamarjaistandusi siinkandis ning loodetavasti leian ma seal tööd. Kavatsen olla seal kusagil kuu aega ning mõnusalt ka aega veeta. See kant on tuntud ka kui surfiparadiis ning lained on seal väga suured. Kavatsen kindlasti võtta surfikursuse ning selle asjaga pisut tegeleda. Kõik tingimused on ideaalsed. http://www.surfpoint.com.au/

Selleks et sinna saada tuli mul osta ka auto. See ei olnudki nii lihtne kui algul tundus. Ma otsisin Ford Falconit, mis on siin kõige levinum auto. Sellist family stationit, ehk pick-upi kuhu mahub päris palju asju. Ma vaatasin mõnda, kuid need tegelikult mis on ikka head ja odavad ostetakse lihtsalt kohe ära. Ma helistasin kusagile 5-6, kuid kõik müüdud. Vaatasin ka mõnda, kuid sellist väga korralikku ei leidnud. Nii, et lõpuks maandusin ikka selle otsa, mille peale ma kodus mõtlesin. Ostisin endale Holden Kangaroo, mis on jeep ja selline pisut vanem, kuid see eest päris heas korras. Omanikud olid iirlased, kuid selline vaikne paar ja tundus, et nad on seda autot üsna hästi hoidnud. Lasin teha ka põhjaliku läbivaatuse ja tulemused olid üsna head. Paar väikeviga, ehk kojamehed ja paar pirni. Muidu tipp topp. Autoga tuli kaasa ka korralik matkavarustus, nii et selle pärast ma enam muretsema ei pea. Siin on palju mõnusaid rahvusparke, kus on lihtne ja odav ööbida. Nii et ma astun siis homme vasakpoolsesse liiklusesse, mis on minu jaoks
päris keeruline. Kõik käib vasakule parema asemele ja vanad harjumused ei taha nii kergesti ikka kaduda. Nii, et ma selle väikse vahemaa, mis ma sõitnud olen, läbisin ma ikka vales reas :)
No worries, saab hakkama.
Auto ka:


Eile õhtul jalutasin pargis ja päris ilus oli. JA MIS PEAMINE - UFO. Seda ei näe igapäev!




Õhtuti nad niisutavad parki ja oli selline päris kena vaatepilt ja mõnus. Ma ei saa kuidagi üle nendest puudest mis siin kasvavad. Need on lihtsalt väga suured ja vanad. Ronisin ka ühe otsa ja tõesti, Eestist selliseid puid ei leia. Võimsad!!!


















Nii, et järgmine kuu ma siin töötan päeval viinamarjaistanduses ning õhtuti liuglen lauaga mööda laineid!
Ma arvan, et see saab tore olema!

Tervisi kõigile ja tulge külla :)

5 comments:

  1. :) ma olen Halinaga auto osas nõus.
    Aga see viinamarjaistandus+surf - see mulle ÜLDSE ei meeldiks... :D:D:D

    KALLISATAN!
    j.j.

    ReplyDelete
  2. backpackersid-kes need sihuksed on?
    Jah, vägev küll. Mis see vihma-ufo lendab ringi või on paigal?

    ReplyDelete
  3. backpackers on seljakotiga rändaja ehk Meelis :))

    ReplyDelete
  4. väga vinge...Elaire tahab tagasi/OZ i:D ja NZ i :):):):) :(

    ReplyDelete